Page 29 - Garis Panduan PRO Politeknik dan Kolej Komuniti Edisi 2020
P. 29

Garis Panduan Pegawai Perhubungan Awam (PRO)
                                                                           Politeknik dan  Kolej Komuniti Malaysia

                                             PENGURUSAN ADUAN AWAM


               Latar belakang
               1.      Pengurusan  aduan  awam  yang  cekap  amat  penting  dalam  meningkatkan

                       keberkesanan sistem penyampaian perkhidmatan awam di Politeknik dan Kolej

                       Komuniti.
               2.      PRO memainkan peranan penting untuk menguruskan aduan awam secara telus,

                       cekap dan bersistematik.
               3.      Garis  panduan  ini  merujuk  kepada  Pekeliling  Kemajuan  Pentadbiran  Awam

                       Bilangan 1 2009 Penambahbaikan Proses Pengurusan Aduan Awam.


               Pelaksanaan

               1.      Proses pengurusan aduan awam meliputi penerimaan, siasatan,  pengumpulan
                       maklumat dan penyelesaian aduan.

               2.      Pengurusan  aduan  awam  ditetapkan  dalam  tempoh  15  hari  bekerja  bagi

                       meningkatkan  kecekapan  sistem  penyampaian  perkhidmatan  ke  tahap  yang
                       terbaik.





























                                                                                                           29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34