Page 31 - Garis Panduan PRO Politeknik dan Kolej Komuniti Edisi 2020
P. 31

Garis Panduan Pegawai Perhubungan Awam (PRO)
                                                                           Politeknik dan  Kolej Komuniti Malaysia

                     CARTA ALIR BAGI PENGURUSAN ADUAN AWAM – BORANG
                                      MAKLUM BALAS/ TELEFON/ E-MEL




                                                  MULA


                                                                      Terima aduan daripada orang
                                                                      awam/ pemegang taruh.
                  TINDAKAN

                                                                      Kenal pasti maklum balas
           TIDAK
                                                                      sahih atau tidak sahih. Sekiranya sahih
                                                                      mulakan siasatan.
                       YA
                                                                        Keluarkan surat akuan terima

                 Mulakan siasatan                                     dalam tempoh 1 hari bekerja.



                                                                      Rujuk  Pengarah dan
                                                                      maklumkan status semasa aduan
                                                                      awam di Mesyuarat Pengurusan.

                                                                        Salurkan aduan kepada pegawai
                                                                      berkenaan untuk mendapatkan
                                                                      maklum balas


                                                                       Kumpulkan maklum balas berkenaan
                                                                       untuk respons status tindakan kepada
                                                                       pengadu/ pelanggan.

                                                                       Keluarkan surat makluman status

                                                                       maklum balas yang diluluskan oleh
                                                                         Pengarah dalam tempoh 15 hari
                                                                       bekerja.


                                                                       Rekod semua aduan, tarikh aduan,
                                                                       tarikh surat akuan dikeluarkan,
                                                                       kedudukan terkini, keputusan
                                                                       Mesyuarat Pengurusan dan tindakan
                                                                       susulan.
                                                  TAMAT


                                                                                                           31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36